Szavatosság / Garancia
A webáruházban található árucikkeket, termékeket minden esetben az érvényes szabványoknak, valamint a hazai forgalmazási előírásoknak megfelelő minőségben szállítjuk. Terméktájékoztatóink, a termékleírások csupán általános útmutatásokat tartalmaznak. A Szolgáltató által forgalmazott termékekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény szavatossági szabályai vonatkoznak.
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Vevő által rendelt termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
A Szolgáltató által kiszállított csomag sérülése esetén a szállító a Vevő kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. A Vevő köteles az árut tételesen átvenni, amennyiben a Vevő eltérést tapasztal a számlázott és a szállított tételek között, esetleg sértetlen csomagolásban sérült árut talál, úgy Vevő köteles erről az Ügyfélszolgálaton keresztül a Szolgáltatót tájékoztatni. Vevő köteles a számlát, megőrizni, mert a szavatossági igény csak ennek meglétével, illetve a termék hiánytalan állapotában érvényesíthető.
Amennyiben a termék hibája nem a szállítás során következett be, úgy Vevő kellő időben köteles erről elektronikus úton vagy telefonon tájékoztatni a Szolgáltatót. A Vevő a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős. A Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén elsősorban kicserélést követelhet, amennyiben pedig a kicserélésre nincs joga, vagy ha a Szolgáltató a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, úgy a Vevő – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy írásban elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A csereáru szállítási díja a Szolgáltatót, míg a hibás áru Szolgáltató részére történő visszajuttatásának költsége a Vevőt terheli.
A Vevő hibás teljesítés okán történő elállása esetén a Szolgáltató a vevői elállás kézhezvételének időpontjáig a Vevő által bármilyen jogcímen megfizetett összeget a vevői elállás kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles visszafizetni a Vevő részére.
A Vevő a teljesítés időpontjától azaz a termék átvételétől számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait.
A szavatossági igényt minden esetben az Ügyfélszolgálatnál kell bejelenteni.